Asiakaskokemus ei pääty kauppaan – se huipentuu siihen, miltä asiakas tuntee olonsa kaupan jälkeen. Juuri siinä hetkessä liikelahja voi muuttaa tyytyväisen asiakkaan uskolliseksi suosittelijaksi.

 


Kun asiakas saa jotain konkreettista, laadukasta ja yllättävää, hän ei unohda yritystäsi. Hän kertoo siitä muille. Ja juuri siksi liikelahjat ovat edelleen yksi tehokkaimmista brändinrakennuskeinoista.



Miksi liikelahja on tehokas asiakaskokemuksen osa?


🔹 Yllättää positiivisesti

Asiakas ei odota mitään – siksi tunne on aito.


🔹 Vahvistaa tunnetta arvostuksesta

Yritys, joka muistaa asiakkaansa, tuntuu läheisemmältä ja luotettavammalta.


🔹 Jatkaa kokemusta fyysisesti

Kun palvelu tai ostohetki on ohi, liikelahja jää asiakkaan arkeen muistuttamaan yrityksestäsi.


🔹 Erotaa kilpailijoista

Siinä missä muut lähettävät laskun, sinä lähetät kiitoksen.



Miten liikelahjat vaikuttavat asiakaskokemukseen?


Vaikutus Esimerkki

Asiakas kokee olevansa erityinen Lahja on personoitu tai liittyy asiakkaan toimialaan

Yritys jää mieleen Tuote on käyttöesine, kuten juomapullo tai muistikirja

Brändi yhdistyy myönteiseen tunteeseen Lahja tulee hyvällä hetkellä: onnistumisen tai yhteistyön jälkeen

Asiakas kertoo kokemuksestaan muille Yllätys herättää halun jakaa – somessa tai suullisesti




JR-Tuote Oy:n 5 parasta asiakaskokemusta parantavaa liikelahjaa

1. 🥇 Brändätty termosmuki – arkinen hyötytuote, jota käytetään joka päivä

2. 📓 Personoitu muistivihko + kynä – tuo ammattimaisuutta ja näkyvyyttä

3. 🎁 Ekologinen lahjarasia – herkkua, fiilistä ja brändi samassa paketissa

4. 💡 USB-laturi logolla – konkreettinen apu asiakkaan arkeen

5. 🎒 Tyylikäs kangaskassi tai reppu – mainoksesi kulkee mukana kaupungilla



Liikelahjat ja tunneperäinen markkinointi – toimiva yhdistelmä


🧠 Aivot muistavat hetket, jotka herättävät tunteita.

❤️ Lahja, joka on mietitty asiakkaan näkökulmasta, herättää kiitollisuutta, iloa ja yllättyneisyyttä.


Tätä ei yksikään mainosbannereilla tehty kampanja pysty jäljittelemään.



Miksi tilata JR-Tuotteelta?


Yli 30 vuoden kokemus asiakaslahjoista

Autamme ideoimaan asiakkaan näkökulmasta

Nopeat toimitukset, ekologiset tuotteet

Brändäys ja pakkaus samasta paikasta

Suora toimitus asiakkaillesi, ilman välikäsiä


Meidän kanssamme et saa vain tavaraa – vaan tarkoituksella valitun kokemuksen.



Näin helposti parannat asiakaskokemusta liikelahjoilla

1. Kerro meille, millaisista asiakkaista on kyse

2. Saat ehdotuksia lahjoista, jotka sopivat juuri sinun kohderyhmääsi

3. Hyväksyt – me painamme, pakkaamme ja toimitamme

4. Asiakkaasi yllättyy positiivisesti – ja muistaa sinut varmasti



Yhteenveto: Liikelahjat eivät ole bonusta – ne ovat osa kokemusta


Kilpailu ei ratkaise aina parasta tuotetta. Usein voittaa se, joka jää mieleen ja tuntuu paremmalta.


Liikelahjat ovat helppo, tehokas ja konkreettinen keino tehdä brändistäsi pidetty – ei vain tunnettu.


📩 Ota yhteyttä JR-Tuote Oy:hyn ja pyydä ehdotus asiakaskokemusta parantavasta liikelahjasta – nopeasti ja helposti.